رب گوجه سرچین را به پوست بمالید تا هرگز چروک نشوید

گوجه فرنگی منبع غنی بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین A، ویتامین K، ویتامین های B1، B3، B5، B6، B7، ویتامین C عالی، فولات، آهن، پتاسیم، منیزیم، کروم، کولین، روی و فسفر است.

معمولاً گوجه فرنگی به صورت پوره یا رب گوجه سرچین برای تهیه کاری یا سس برای سبزیجات، پاستا، خورش و غیره استفاده می شود.

رب گوجه فرنگی با جوشاندن گوجه فرنگی تازه تا زمانی که شروع به جدا شدن کند، تولید می شود.

سپس آنها را صاف می کنند تا پوست و دانه ها جدا شود و حداقل برای چند ساعت می پزند تا رطوبت آنها تبخیر شود و تبدیل به خمیر غلیظی شوند.

برخلاف سایر غذاهایی که می دانیم وقتی به صورت خام و تازه مصرف می شوند با فرآوری بسیار کم برای حفظ ارزش غذایی مفیدتر هستند، گوجه فرنگی از این هنجار مستثنی است.

غیر شهودی به نظر می رسد. نه؟ چرا رب گوجه فرنگی فواید سلامتی بیشتری نسبت به گوجه فرنگی کامل دارد!

فرآوری گوجه فرنگی باعث افزایش در دسترس بودن آنتی اکسیدان لیکوپن در بدن می شود، لیکوپن نشان داده است که در بیماری های قلبی، مشکلات فشار خون، سرطان پروستات، پوکی استخوان و بسیاری موارد دیگر فواید دارد.

آشپزی به سبک مدیترانه ای شامل پختن گوجه فرنگی در روغن زیتون است که جذب ویتامین های محلول در چربی از گوجه فرنگی را بیشتر می کند.

کاروتنوئیدهای موجود در رب گوجه فرنگی می توانند اکسیداسیون ذرات کلسترول LDL را کاهش دهند و در نتیجه از انسداد رگ های خونی جلوگیری کنند.

رب گوجه فرنگی غنی از لیکوپن اثرات محافظتی بر روی پوست دارد. قرمزی پوست در معرض نور UV را کاهش می دهد
برخی تحقیقات از نقش لیکوپن در کاهش خطر ابتلا به آسم با محافظت از ریه ها در برابر عفونت حمایت می کنند.

آب گوجه فرنگی با پتانسیل آنتی اکسیدانی قوی خود یک نوشیدنی ورزشی ایده آل است زیرا می تواند با استرس اکسیداتیو ناشی از ورزش در بدن مبارزه کند.

همچنین مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه 300 میلی لیتر آب گوجه فرنگی باعث کاهش دور کمر و وزن بدن در زنان جوان می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.