ظروف پلاستیکی رنگی که دانشمندان با استفاده از آن توانستند راه درمان ایدز را پیدا کنند

آیا می توان باقی مانده غذا را در ظروف پلاستیکی نگهداری کرد؟ آیا امکان گرم کردن مجدد در ظرف پلاستیکی وجود دارد یا باید غذا را به بشقاب منتقل کنم؟

ظروف پلاستیکی رنگی در صورت استفاده صحیح خطری برای انسان ندارند.

برخی از مواد پلاستیکی در واقع می توانند به مواد غذایی نفوذ کنند، اما مقدار آنها بسیار ناچیز است و نمی تواند تأثیری بر سلامتی داشته باشد.

اما استفاده نادرست می تواند غلظت مواد مضر را در مواد غذایی که در چنین ظروفی ذخیره شده است افزایش دهد.

برای درک نحوه استفاده ایمن از پلاستیک برای نگهداری مواد غذایی، با شیمیدان و مروج علم Sakina Zeynalova صحبت کردم. من در مورد همه چیز بیشتر به شما خواهم گفت.

انواع پلاستیک چیست؟ پلاستیک فنی و غذایی است. ارزش نگهداری مواد غذایی در مواد فنی را ندارد: برای این منظور در نظر گرفته نشده است.

با نماد استاندارد با یک لیوان و یک چنگال در یک مربع می توانید بفهمید که پلاستیک مواد غذایی در مقابل خود داریم.

در کنار آن نمادی وجود دارد که نشان دهنده مواد خاصی است که ظروف از آن ساخته شده اند.

چنین موادی از نظر خواص متفاوت هستند: به عنوان مثال، برخی از آنها انعطاف پذیرتر هستند، برخی دیگر انعطاف پذیرتر هستند و برخی دیگر قادر به مقاومت در برابر تغییرات دما یا گرمای زیاد هستند.

این خواص هم از طریق نوع پلیمری که پلاستیک از آن ساخته شده است و هم از طریق مواد افزودنی که در طی فرآیند تولید به آن اضافه می شود، ایجاد می شود.

پلاستیک درجه مواد غذایی به خودی خود مضر نیست، اما برخی از مواد افزودنی در ترکیب آن می تواند بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد.

فتالات ها یا نرم کننده ها اغلب در ساخت فیلم های غذایی و ظروف 3 در مثلث استفاده می شوند. هنگامی که فتالات ها با مواد غذایی تماس پیدا می کنند، می توانند وارد بدن انسان شوند.

اما به گفته سازمان ایمنی غذای اروپا، میزان این فتالات ها به قدری کم است که هیچ اثری برای سلامتی ندارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.