سینی پلاستیکی بزرگ گردی که از برگ درخت راش درست شده بود

پلاستیک جدیدترین مواد بسته بندی است،  با این حال، تاریخ پلاستیک شروع کندی داشت، در واقع، طیف وسیعی از مواد پلاستیکی مانند سینی پلاستیکی بزرگ گرد در دهه 1800 توسعه یافت، اما اینها برای بسته بندی مناسب نبودند.

نیتروسلولز مایع، همچنین به عنوان کلودیون شناخته می شود، در اوایل سال 1851 مورد استفاده قرار گرفت، فردریک اسکات آرچربی مخترع انگلیسی آن بود.

اما به عنوان یک پلاستیک واقعی شناخته نشد، در واقع، آرچر از این محصول به عنوان یک فیلم خشک کننده سریع برای محافظت از نوک انگشتان چاپگرها در یک برنامه عکاسی استفاده کرد.

اولین پلاستیک در سال 1862 توسط الکساندر پارکز انگلیسی ساخته شد، پارکس شکل سخت شده ای از نیتروسلولز را ایجاد کرد.

او آن را «پارکسین» نامید. پارکزین اولین پلاستیک واقعی در نظر گرفته می شود، همچنین در سال 1862 پارکس آن را در نمایشگاه بین المللی بزرگ لندن ارائه کرد.

در آن نمایشگاه موفق به کسب مدال برنز شد. و بنابراین اینجاست که تاریخچه پلاستیک ما آغاز می شود و سفر طولانی است.

ماده ای به نام سلولز وجود دارد. سلولز جزء اصلی دیواره سلولی گیاه است، الکساندر پارکز با پردازش سلولز با اسید نیتریک آزمایش شد. اسید نیتریک به عنوان یک حلال عمل می کند.

ماده تولید شده معمولاً به عنوان نیترات سلولز یا پیروکسیلین شناخته می شد سپس این ماده در الکل حل شد.

پس از این به یک ماده شفاف و الاستیک سخت شد، این اجازه می دهد تا مواد در هنگام گرم شدن قالب گیری شوند. پارکز محصول نهایی را «پارکسین» نامید.

تلاش پارکز برای بازاریابی پارکزین شکست خورد، این به این دلیل است که او سعی می کرد قیمت محصول خود را زیر یک شیلینگ در هر پوند نگه دارد.

به همین دلیل کیفیت او ناکافی بود، بنابراین پارکزین به عنوان یک محصول تجاری یا صنعتی موفق نبود.

در نتیجه، شرکت او توسط دانیل اسپیل که پلاستیک زایلونیت را تغییر نام داد، تصاحب شد.

تقریباً در همان زمان، مایکل فیلان آمریکایی به دنبال کسی بود که بتواند جایگزینی برای عاج تهیه کند، بیلیارد بسیار محبوب شده بود، با این حال، این امر بر عرضه عاج فشار وارد کرده بود.

به نوبه خود، عاج به طرز وحشتناکی گران شده بود، علاوه بر این نگرانی در مورد فشاری که صنعت بیلیارد بر جمعیت فیل ها وارد می کرد وجود داشت.

بنابراین مایکل فیلان به هر کسی که بتواند این محصول جایگزین را اختراع کند، پیشنهاد 10000 دلاری داد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.