در مناطق روستایی، مواد شوینده پودری مانند پودر لباسشویی پرسیل اغلب از کیسه های بزرگ به صورت فنجانی به خریدارانی که ظروف خود را می آورند فروخته می شود. مایعات در هیچ کجا یافت نمی شوند.
اینها دو سر بازار جهانی مواد شوینده لباسشویی هستند. مصرف کنندگان در ایالات متحده که به مایعات یا محصولات جدیدتر با دوز واحد غلاف عادت کرده اند، ممکن است از زنده بودن پودرها در آفریقا، هند، چین، آمریکای لاتین و جاهای دیگر در جهان در حال توسعه آگاه نباشند.
پودرها همچنین در کشورهای بسیار توسعه یافته اروپای غربی باقی می مانند، جایی که خانواده ها به دلیل توانایی سفید کنندگی آنها به آنها قدردانی می کنند.
با بهبود استانداردهای زندگی در سراسر جهان، مایعات، با رنگ های برجسته و مفاهیم حرکت رو به بالا، به طور پیوسته سهم بازار را از پودرها می گیرند.
با این حال، تقاضا برای مواد شوینده پودری همچنان در حال رشد است. تکانه ممکن است طرفدار مواد شوینده مایع باشد، اما در حال حاضر مایعات و پودرها در بازارهای شوینده لباسشویی در سراسر جهان وجود دارند.
دیوید کامینگ، مدیر تحقیق و توسعه برای تجارت مراقبت از پارچه در آمریکای شمالی Procter & Gamble، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد شوینده در جهان و تا حد زیادی رهبر آمریکای شمالی است.
او به تحقیقات P&G اشاره می کند که نشان می دهد مایعات و پودرها “گردن و گردن” در فروش در سراسر جهان هستند. این شرکت تخمین میزند که هر کدام 40 تا 45 درصد از سهم بازار را از نظر ارزش دارند و محصولات غلاف مابقی را اشغال میکنند.
اما از نظر حجم، پودرها به راحتی منجر می شوند. به گفته شرکت تامین کننده مواد تشکیل دهنده Lubrizol، سال گذشته حدود 14 میلیون تن پودر شوینده در سراسر جهان فروخته شد که دو برابر تناژ مایعات است.
استیون کربن، مدیر بازاریابی استراتژیک این شرکت برای مراقبت از پارچه، میگوید: «شویندههای پودری هنوز از نظر حجم، به ویژه در بازارهای نوظهور، غالب هستند.
شوینده های لباسشویی مبتنی بر مواد مصنوعی یک نوآوری نسبتاً جدید است. برای قرنها تا جنگ جهانی اول، مردم لباسهای خود را با صابونهایی میشستند که از صابونی کردن چربیها و روغنها به نمکهای اسید چرب ساخته میشدند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.